Just nu genomför vi förbättringar uppdateringar av denna denna webbplats och störningar kan därför förekomma.

Skicka paket eller enhet

Beskrivning

Läs detta innan du skickar in dina enheter till oss

1 Din försändelse måste skickas som paket eller som rekommenderad post. Du erhåller du även ett s.k “Kolli ID” av posten eller spårningsnummer av transportören som tillhandahåller tjänsten.

2 Använder du rekommenderad post eller t.ex DHL paket, UPS, eller FedEx är din försändelse automatiskt försäkrad.

3 Detta skall du skicka med in din försändelse.
A) Samtliga enheter du vill skicka in måste packas på ett sådant sätt att de inte skadas.
B) Lägg med en lapp i försändelsen där du anger ditt namn, telefonnummer samt eventuella lösenord/Passcode till de enheter du skickar in. Här kan du även uppge vad du behöver hjälp med om du inte talat med oss innan.
C) Vi behöver inga laddare eller annat kablage
D) Tag ut SIM kort från telefonen innan du skickar in din enhet.

4 Meddela oss gärna alltid per telefon eller epost innan du skickar in din enhet så vi kan informera dig om status för kö eller annan viktig information som rör din enhet.

5 Lägg telefonen på “Flygläge” eller stäng av telefonen innan du skickar in den till oss.